Supermédia-semestrální práce 6
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Semestr |
---|---|---|---|---|
V4S6 | ZK | 10 |
- Garant předmětu:
- Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
- Anotace:
-
Čas věnovaný ateliérové výuce představuje průměrně 20 hodin výuky týdně a má pevnou strukturu konzultací, seminářů a krátkých workshopů.
Ateliér supermédií je multidisciplinární laboratoří. Student je veden k práci hypermediálního charakteru. Cílem je naplnit vlastní vizi pomocí nejrůznějších technik ústící do svébytného tvaru, který se nachází na pomezí více médií. Lze mluvit o prostorové grafice, o kinetickém obrazu posunující myšlenku do instalací interaktivního charakteru. Reálný svět atomů je atakován virtuálním bitovým proudem. Zajímají nás hranice, stejně jako jejich bourání. Cílem je spojení vědy a technologie v jeden estetický objekt. Zvuk se stává objektem a tvar se mění v interakci s chováním publika.
Koncepce výuky v ateliéru vychází z rozvoje prostorového myšlení. Její obsahová náplň spočívá v intermediálním přesahu se zájmem o budování struktur prostorových vztahů a komunikaci výtvarného díla s architekturou, krajinou, prostorem veřejným i soukromým a stanovení pozice umělce působícím v něm.
Semestrální úkol je zadáván měsíc po zahájení semestru, téma je individuální, odpovídá vývoji studenta během studia a je voleno tak, aby pracoval s různými médii a nesetrvával u jedné sady výrazových prostředků.
Hodnocena je schopnost dodržet zadání, kontinuitu od tématu ke zpracování, stejně jako originalita zpracování. Součástí hodnocení je také účast na dalších ateliérových aktivitách, workshopech, plenérech a výstavách. Nároky na komplexitu a kvalitu zpracování zadaného úkolu rostou se stoupajícím ročníkem.
- Požadavky:
- Osnova přednášek:
- Osnova cvičení:
- Cíle studia:
- Studijní materiály:
-
BOLTER, Jay David and GRUSIN, Richard. Remediation. Understanding New Media. (Cambridge: The MIT Press, 1999).
DRUCKREY, Timothy. (ed.) Ars Electronica: Facing the Future. (London/Cambridge: The MIT Press, 1999).
LOVEJOY, Margot. Postmodern Currents: Art and Artists in the Age of Electronic Media. (New Jersey: Prentice Hall, 1997).
MANOVICH, Lev. The Language of New Media. (Cambridge/London: The MIT Press, 2001). POPPER, Frank. Art of the Electronic Age. (New York: Harry N. Abrams, 1993).
SOMMERER, Christa and Mignonneau, Laurent. (eds.) Art@Science. (Wien/New York: Springer Verlag, 1998).
SCHWARZ, Hans Peter and Shaw, Jeffrey. (eds.) Media Art Perspectives. (Karlsruhe: ZKM, 1995).
WEIBEL, Peter and DRUCKREY, Timothy. (eds.) net_condition: art and global media. (Karlsruhe: Eugelhardt & Bauer, 2001).
WILSON, Stephen. Information Arts. Intersections of Art, Science, and Technology. (Cambridge/London: The MIT Press, 2002).
- Webová stránka předmětu:
- Poznámka:
- Další informace:
- Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
- Předmět je součástí následujících studijních plánů: