K.O.V.- semestrální práce 1
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Semestr |
---|---|---|---|---|
U3SN1 | ZK | 10 |
- Garant předmětu:
- Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
- Anotace:
-
Čas věnovaný ateliérové výuce vzroste v navazujícím magisterském programu průměrně na 22 hodin výuky týdně. Výuka v semestru je vedená, intenzivně konzultovaná a jejím těžištěm je proces sám o sobě. Hodnocen je nejen konečný výsledek úloh, ale i aktivita studenta v průběhu semestru. Během semestrální výuky absolvují studenti různá cvičení, řeší semestrální úlohy, ve kterých tvůrčím způsobem aplikují a rozvíjejí znalosti a dovednosti nabyté v předcházejícím stupni studia.
Ateliérová výuka vede studenty k hlubšímu porozumění širokého spektra prostorové tvorby pomocí interdisciplinárního přístupu k materiálu, konceptu a formě, v návaznosti na design, architekturu a volné umění. V průběhu studia studenti kultivují svoje intelektuální schopnosti, analytické uvažování a umělecké cítění skrze experimentování s různými materiály a vyjadřují svůj tvůrčí potenciál vizionářskými koncepty. Funkčnost, technické zpracování a originalita aplikovaná ve výtvarném řemesle, to vše ovlivňuje naše vnímání světa kolem nás a cílem výuky v ateliéru je stimulovat individuální schopnosti a výtvarnou kreativitu studentů a vychovat konkurenčně schopné vůdčí osobnosti v oblastech průmyslového designu a řemesla na vysoké úrovni.
Počet zadávaných úloh během semestru se liší od dvou do pěti dle obtížnosti a téma je většinou stejné pro všechny ročníky. Součástí zpracování semestrálních úloh jsou také odborné rešerše a eseje související s aktuální tématikou. Na každý úkol je vypsán termín, který je závazný. Realizaci navržených produktů od počátečních studijních modelů a skic, po finální ručně opracované výrobky studentům umožňují dovednosti získané v technických kurzech probíhajících souběžně s ateliérovou výukou.
Rozsah úkolů a nároky na zpracování jsou v tomto stupni maximální. Důraz je kladen také na vysokou úroveň konečné prezentace výsledku semestrálního úkolu. Hodnoceny jsou: pracovní nasazení, pravidelná účast a prezentace během ateliérových konzultací, iniciativní přístup k ateliérovým aktivitám, odborné a teoretické vědomosti, technicky analytické uvažování, a v neposlední řadě i řemeslná zručnost, inovativní přístup a schopnost doručit výsledný produkt vysoké estetické hodnoty. Požadována je též schopnost prezentace v angličtině.
Příklady zadání:
Soubor užitných předmětů; Soubor autorských šperků; Objekty na stůl; Objekty do určitého interiéru; Umělecký artefakt; Instalace
- Požadavky:
- Osnova přednášek:
- Osnova cvičení:
- Cíle studia:
- Studijní materiály:
-
Český moderní šperk, Květa Křížová
Czech Design 1995-2000, Jiří Pelcl
Jewelry of Our Time, Helen Drutt and Peter Dormer
Manufacturing Processes for design professionals, Rob Thompson
Český / Czech design 01, Tereza Brunthansova
- Webová stránka předmětu:
- Poznámka:
- Další informace:
- Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
- Předmět je součástí následujících studijních plánů: