K.O.V. - semestrální práce 3
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Semestr |
---|---|---|---|---|
U3S3 | ZK | 9 |
- Garant předmětu:
- Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
- Anotace:
-
Čas věnovaný ateliérové výuce představuje průměrně 18 hodin výuky týdně. Výuka v semestru je vedená, intenzivně konzultovaná a jejím těžištěm je proces sám o sobě. Hodnocen je nejen konečný výsledek úloh, ale i aktivita studenta v průběhu semestru.
Ateliérová výuka vede studenty k hlubšímu porozumění širokého spektra prostorové tvorby pomocí interdisciplinárního přístupu k materiálu, konceptu a formě v návaznosti na design, architekturu a volné umění. V průběhu studia studenti kultivují svoje intelektuální schopnosti, analytické uvažování a umělecké cítění skrze experimentování s různými materiály a vyjadřují svůj tvůrčí potenciál vizionářskými koncepty. Funkčnost, technické zpracování a originalita aplikovaná ve výtvarném řemesle, to vše ovlivňuje naše vnímání světa kolem nás a cílem výuky v ateliéru je stimulovat individuální schopnosti i výtvarnou kreativitu studentů a vychovat konkurenčně schopné vůdčí osobnosti v oblastech průmyslového designu a řemesla na vysoké úrovni.
Počet zadávaných úloh během semestru se liší od dvou do pěti, dle obtížnosti a téma je většinou stejné pro všechny ročníky. Součástí zpracování semestrálních úloh jsou také odborné rešerše a eseje související s aktuální tématikou. Na každý úkol je vypsán termín, který je závazný. Realizaci navržených produktů od počátečních studijních modelů a skic po finální ručně opracované výrobky studentům umožňují dovednosti získané v technických kurzech probíhajících souběžně s ateliérovou výukou.
Rozsah úkolů a nároky na zpracování rostou se stoupajícím ročníkem a důraz je kladen také na konečnou prezentaci výsledku semestrálního úkolu. Hodnoceny jsou: pracovní nasazení, pravidelná účast a prezentace během ateliérových konzultací, iniciativní přístup k ateliérovým aktivitám, odborné a teoretické vědomosti, technicky analytické uvažování a v neposlední řadě i řemeslná zručnost, inovativní přístup a schopnost doručit výsledný produkt vysoké estetické hodnoty.
Příklady zadání:
Drobný užitný předmět; Autorský šperk; Objekt na stůl; Objekt do interiéru; Umělecký artefakt; Instalace
- Požadavky:
- Osnova přednášek:
- Osnova cvičení:
- Cíle studia:
- Studijní materiály:
-
Český moderní šperk, Květa Křížová
Czech Design 1995-2000, Jiří Pelcl
Jewelry of Our Time, Helen Drutt and Peter Dormer
Manufacturing Processes for design professionals, Rob Thompson
Český / Czech design 01, Tereza Brunthansova
- Webová stránka předmětu:
- Poznámka:
- Další informace:
- Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
- Předmět je součástí následujících studijních plánů: