Grafický design a vizuální komunikace-semestrální práce 3
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Semestr |
---|---|---|---|---|
G3SN3 | ZK | 10 |
- Garant předmětu:
- Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
- Anotace:
-
Čas věnovaný ateliérové výuce vzroste v navazujícím magisterském programu průměrně na 22 hodin výuky týdně. Výuka v semestru je vedená, intenzivně konzultovaná a jejím těžištěm je proces sám o sobě. Hodnocen je nejen konečný výsledek úloh, ale i aktivita studenta v průběhu semestru. Během semestrální výuky absolvují studenti různá cvičení, řeší semestrální úlohy, ve kterých tvůrčím způsobem aplikují a rozvíjejí znalosti a dovednosti nabyté v předcházejícím stupni studia.
Ateliérová výuka staví na zájmu o obor, značné míře pracovního nasazení, chuti na sobě stále pracovat, být trvale aktivní.
Semestrální zadání jsou připravena v předstihu, snaží se reagovat na předcházející semestr a být jeho protikladem, aby byla zajištěna všestrannost vzdělávacího procesu, a zároveň reflektovat aktuální témata.
Úlohy jsou společné pro celý ateliér bez ohledu na ročník studia a mnohdy jsou založeny na zakázce a objednávce. Pravidelně je zadávána také jedna zcela akademická úloha na pomezí volné tvorby a ta je realizována v grafických dílnách VŠUP. Průběžných konzultací se účastní všichni studenti ateliéru a pravidelně se k práci kolegů vyjadřují. V tomto stupni studia je akcentována i schopnost zřetelně formulovat a odborně hodnotit práci kolegů. Součástí řešení semestrálních úloh je důsledná rešerše tématu a výměna informací v rámci ateliéru. Se všemi tématy semestru jsou studenti seznámeni hned na jeho počátku, protože zvláště u úloh volných potřebují studenti dostatek času, aby si mohli najít ?své? téma. Rozsah úkolů a nároky na kvalitu zpracování jsou v tomto stupni studia maximální, důraz je kladen také na konečnou prezentaci výsledku semestrálního úkolu včetně schopnosti krátce představit svou práci i v angličtině.
Hodnocen není pouze výsledný výstup, ale i aktivita studenta a míra jeho pracovního nasazení.
Příklady zadání: Autorská kniha; Plakát; Abeceda; Vizuální styl
- Požadavky:
- Osnova přednášek:
- Osnova cvičení:
- Cíle studia:
- Studijní materiály:
-
Philip B. Meggs - Alston W. Purwis, A History of Graphic Design, N.Y.2005.
Robin Landa, Graphic Design Solutions. Florence 2006
Per Mollerup, Marks of Excellence, Phaidon London, 1999
Elen Lupton, Abbot Miller, Design Writing Research, Phaidon 2000
- Webová stránka předmětu:
- Poznámka:
- Další informace:
- Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
- Předmět je součástí následujících studijních plánů: