UMPRUM – Vysoká škola umělecko průmyslováSTUDIJNÍ PLÁNY

Digitální vizualizace 1

Zapsat Zobrazit rozvrh
Kód Zakončení Kredity Rozsah Semestr
6001 ZK 2
Garant předmětu:
Viera Devečková
Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
Viera Devečková
Anotace:

Anotace:

Cílem předmětu digitální vizualizace je rozšířit studentům povědomí o možnostech digitálních aplikací v módní návrhové kresbě a módní ilustraci, a zefektivnit tak konečnou vizualizaci a následnou prezentaci módních originálů a zejména pak obchodních kolekcí a to v celé šíři jednotlivých procesů tvůrčího vývoje nových designů. Nastínit možnosti kombinací programů Adobe Photoshop / Adobe Illustrator , s podklady klasické módní kresby a jejího dalšího využití. Vést studenta k vlastnímu autorskému způsobu využívání a různých aplikací digitálních technologii ať už při tvorbě oděvních kolekcí, tak i jejich technické přípravy a dokumentace.

těchto nebo jiných digitálních programů k vytvoření řady vizualizacií odevů, nebo ilustracií v závislosti od typu přístupu jednotlivého studenta k projektu.

Požadavky:
Osnova přednášek:

Osnova:

-Úvod do rejstříku možností digitálních aplikací v profesi fashion-designu

-Provést studenty jednotlivými fázemi procesu vývoje autorského módního projektu a potřebnými vizualizacemi

-Od inspiračních rešerší - moodboard a ikonografie

-Přes možnosti digitálních úprav od skici až po návrhovou kresbu - bitmap/vector

-Mapování textury, strukturálních variant a barevnice včetně vzorů (dezénů), jejich aplikací a rozpracování do jednotlivých mutací až po výsledný look-book nabízené kolekce

-Využití digitální vizualizace k přípravě vzoru (formátu) komplexního módního projektu v různých stylech dle zadání

-Digitální varianta stylově klasické módní kresby/ilustrace

-Konzultace v průběhu ateliérových projektů a individuálními způsoby práce s digitálními programy

Osnova cvičení:
Cíle studia:

Cíle studia:

-rozšířit studentovo povědomí o možnostech digitálního zpracování módní kresby;

-vést studenta k vlastnímu autorskému způsobu využití digitálních programů;

-nastínit možnosti kombinací digitálních programů a klasické módní kresby.

Výsledky učení:

Po úspěšném absolvování předmětu je student schopen:

-zvládnout co nejširší repertoár digitálních nástrojů (programů) tak, aby byl schopen připravit jasnou, srozumitelnou a zároveň originální verzi kteréhokoliv z módních projektů a presentovat jej v celé komplexitě výtvarných i technických parametrů;

-vytvořit digitální vizualizaci nově navržené módní kolekce - look-book, a zároveň prokázat schopnost vytvořit tento formát s vlastním autorským přístupem;

-digitálně dotvořit a graficky rozpracovat klasickou módní ilustraci, opět s důrazem na autorský projev.

Studijní materiály:

Doporučená literatura

(většina titulů je v knihovně UMPRUM anebo vlastnictví vyučujícího) :

100 Years of Fashion Illustration - Colly Blackman

The Fine Art of Fashion Illustration - Julian Robinson with Gracie Calvey (ed. Frances Lincoln Limited)

Mode Drawing / Nude - Isao Yaima

Figure Drawing for Fashion - Isao Yaima

René Gruau (ed. Herscher)

Antonio´s Girls (ed. Thames and Hudson)

Fashion, Art, Sex and Disco /Antonio Lopez - Roger Padhila and Mauricio Padhila (ed. Rizzoli)

Précis d´Extravagance / Stefano Canulli / Patrice Bollon (ed. Édition du regard)

Fashion Illustration - Colin Barnes

Fashion Illustration in New York - Coordinated by Pater Sato

Dessiner La Mode - Laird Borrelli

Fashion Illustratin Today - Colin Barnes

Figurines de Mode / Le Stylisme - Sue Jenkyn Jones

La Móde ART-DECO - Julian Robinson (ed. Atlas)

Atd

Webová stránka předmětu:
Poznámka:
Rozvrh na zimní semestr 2022/2023:
Rozvrh zatím není připraven
Rozvrh na letní semestr 2022/2023:
Rozvrh zatím není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů:
Platnost dat k 26. 11. 2022
Aktualizace výše uvedených informací naleznete na adrese http://sp.vsup.cz/cs/predmet6001.html