UMPRUM – Vysoká škola umělecko průmyslováSTUDIJNÍ PLÁNY

Digitální modul 1

Zapsat Zobrazit rozvrh
Kód Zakončení Kredity Rozsah Semestr
2951 Z 2
Garant předmětu:
Zdeněk Svejkovský
Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
Zdeněk Svejkovský
Anotace:

Předmět si klade za cíl, seznámit posluchače s co nejširším spektrem novomediálních tvůrců,

projektů a uměleckých děl. Obsah přednášek je rozdělen do pěti okruhů. Pohyblivý obraz, Zvuk,

Instalace, Internet, Hra. Každý z okruhů obsahuje několik témat, které jsou na hodinách postupně

probírány.

Na přednáškách se student seznámí s tvůrci pracující s experimentálním filmem, videoartem,

počítačovou animací, sound artem, uměním instalace, interaktivním uměním, net artem, VR, data

artem, game artem, počítačovou hrou, bio artem atd. Výčet autorů doplní i rozbor vybraných děl a

to jak z pohledu koncepčního, tak z pohledu technického. Předmět je zaměřen také na prezentaci

současného technologického vývoje napříč obory, které nutně nemusí vycházet z umělecké

komunity.

Cílem předmětu je vytvoření knihovny autorů, děl, technik, pojmů a přístupů.

Požadavky:
Osnova přednášek:

PODROBNĚJŠÍ ROZPIS TÉMAT

Pohyblivý obraz

Experimentální film (strukturální film, avantgarda, hand-made, found footage...), animovaný film

(zaměřeno především na počítačovou animaci), videoart (o technologii, autorech, pojmu

samotném, historii i současnosti), počítačová animace (vše mimo kinosál)

Zvuk

Sound art (o autorech, pojmu historii i současnosti), sound design (o přístupech a technikách),

hudební avantgarda (John Cage, La Monte Young, Karlheinz Stockhausen), Musique concrete

Instalace

Happening a performance (historie, autoři), interaktivní umění (autoři, projekty, technologie), VR a

AR

Internet

Net art, postinternetové umění, data art, algoritmické umění (historie, současná situace, Artificial

intelligence art), internetová technologie (historie, současná situace)

Hra

Počítačová hra (historie, vývoj technologie), současná herní scéna (indie herní scéna versus

komerční herní studia), game art (umění v počítačových hrách, přesahy počítačové hry -

aktivistické počítačové hry apod.), VR a AR

Osnova cvičení:
Cíle studia:
Studijní materiály:
Webová stránka předmětu:
Poznámka:
Další informace:
Předmět je součástí nabídky volitelných předmětů pro celou VŠUP
Rozvrh na zimní semestr 2022/2023:
Rozvrh zatím není připraven
Rozvrh na letní semestr 2022/2023:
Rozvrh zatím není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů:
Platnost dat k 2. 12. 2022
Aktualizace výše uvedených informací naleznete na adrese http://sp.vsup.cz/cs/predmet2951.html