UMPRUM – Vysoká škola umělecko průmyslováSTUDIJNÍ PLÁNY

Styl, koncept a marketing módní tvorby

Zapsat Zobrazit rozvrh
Kód Zakončení Kredity Rozsah Semestr
2893 Z 1
Garant předmětu:
Josef Ťapťuch
Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
Josef Ťapťuch
Anotace:

Tento předmět si klade za cíl popsat na pozadí historického vývoje stylu, autorské módní tvorby a její ekonomiky velmi komplexní strukturu současné světové módní produkce. Nabízí také náhled do metodiky procesu vývoje módních kolekcí a tematicky popisuje jednotlivé etapy od prvotní myšlenky a inspirace, přes samotný tvůrčí proces až po konečnou úvahu nad komerční a uměleckou hodnotou výsledného produktu. Odhaluje zákulisí tvorby a experimentu, stejně jako technické přípravy a vývoj průmyslově zpracovaného módního oděvu, jeho presentace a prodeje.

Požadavky:
Osnova přednášek:

FASHION-INDUSTRY / Vznik a vývoj základních struktur světové módní produkce (současné produkční, organizační a komerční formy podnikání v oblasti módy.)

Základní koncepty autorské módní tvorby / avantgardy, dekadence a manýry v historickém kontextu od počátku 20. století? (historie a současnost velkých módních značek, jejich obchodní strategie a zásady komunikace)

Osobnost tvůrce / profesní identita / COUTURIER, STYLISTA a FASHION DESIGNER (přehled jednotlivých profesních oborů, personálních struktur a kreativních týmů v oblasti módní produkce)

Osnova cvičení:
Cíle studia:

Cíle studia:

-připravit studenta k praktickému vstupu na trh práce ať už s vlastní značkou, anebo jako profesionálního nezávislého řešitele stylu a koncepce módních kolekcí u jiných výrobců módního zboží;

-seznámit studenta s tím, jak styl reflektuje esprit návrháře a jeho dobu, vytváří zásadní znaky jedinečnosti autorských kolekcí a přirozeně tak oslovuje cílovou skupinu klientů;

-vysvětlit studentovi umělecký koncept (jako základní umělecký vektor identity designera (autora), autenticity jeho tvorby a image jeho značky) a technický koncept kolekce (spočívající v řešení inovativního charakteru módního produktu, kvality a efektivity výroby a tvorby cenu módního produktu);

-seznámit studenta s principy marketingu módní tvorby - problematikou presentace, strategií prodeje a propagace módního produktu, obhajobou přidané hodnoty autorského designu a způsoby, jak kreativně reagovat na všechny aktuální impulsy na světovém trhu.

Výsledky učení:

Po úspěšném absolvování předmětu budou mít posluchači specializovaných ateliérů módní tvorby a designu módních doplňků teoretickou základnu a přehled:

-přehled o globální situaci v oboru, který je v neustálém rozvoji;

-znalost všech hlavních aktivit a všech možných oborových profilací v oblasti světové módní tvorby v úzké návaznosti na společenskou poptávku, potažmo přímo na pracovní trh;

-důslednou znalost procesu tvorby ? uměleckého a technického konceptu, stejně jako presentace a obchodu;

-schopnost kritické analýzy vlastních kompetencí a následné hledání pozice na trhu pro svou značku, anebo uplatnění sebe jako autora na pracovním trhu.

Studijní materiály:

Doporučená literatura:

(všechny tituly jsou k dispozici v knihovně UMPRUM):

Paris-couture-années trente (ed. Palais Galliera, Paris)

Encyclopedie de la mode (ed.Nathan)

Marketing et la Mode (ed. Nathan)

Marketing de Luxe (ed. Nathan)

Creér et lancer sa Margue de Mode - Toby Meadows (ed. Pyramid)

Les Univers de la Móde - Sophie George (ed. Falbalas)

La Mode - Art, histoire et société ( ed. Hachette)

Mode du siecle (ed. Assouline)

Memoire des marques (24. dílů, ed. Assouline)

Histoire du Prét-a-porter - Didier Groumbach (ed. Assouline)

Humeur de Mode (ed. autrement)

Paris Haute Couture (ed. Panorama)

Le chic et le look (ed. Hachette)

Le Choc du Chic (Conversation sur la mode) Franceska Alfano Miglietti (ed. Skira)

Mode in France, les dessous du Prét-a-porter (ed.Alain Moreau)

Stylisme - Sue Jenkyn Jones (ed. Saint Martin School)

Étapes de mode - Sylvie Fagegaltier a Isabelle Gonnet (ed. ESMOD)

Des Modes et des Homme - Farid Chenoune (ed. Flamarion)

100 Ideas That Changed Street Style - Josh Sims (ed. Laurence King Publishing)

Draping (The Complete Course) Karolyn Kiisel (ed. Laurence King Publishing)

Móda (Úžasný příběh fenoménu) - Marnie Foggo (ed.Slovart)

-ismy (Jak chápat módu) - Mairi Mackenzie (ed. Slovart)

Věčný přepych - Gilles Lipovetsky (ed. Nathan)

Atd.

permanentní konzultace odborných časopisů, jako je např. Journal du textile (Francie), Economist. Figaro magazine, In Style nebo View, a nových médi jako např. www.Fashionnetwork.fr, www.Vogue.fr atd.

Webová stránka předmětu:
Poznámka:
Další informace:
Předmět je součástí nabídky volitelných předmětů pro celou VŠUP
Rozvrh na zimní semestr 2022/2023:
Rozvrh zatím není připraven
Rozvrh na letní semestr 2022/2023:
Rozvrh zatím není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů:
Platnost dat k 1. 12. 2022
Aktualizace výše uvedených informací naleznete na adrese http://sp.vsup.cz/cs/predmet2893.html