Prezentační dovednosti
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Semestr |
---|---|---|---|---|
2674 | ZK | 2 |
- Garant předmětu:
- Hana Horáková, Natalie Krausová, Denisa Dědičová
- Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
- Hana Horáková, Natalie Krausová, Denisa Dědičová
- Anotace:
-
Cílem kurzu je seznámit studenty UMPRUM v Praze se základy prezentačních dovedností, s jejich dů- ležitostí, s jejich formami. Studenti mají možnost se prostřednictvím kurzu připravit na veřejné vy- stoupení - definovat cíl, cílovou skupinu, silné a slabé stránky záměru, připravit si osnovu i argumenty pro obhajobu myšlenky. Kurz je zaměřen především na praktická cvičení. Účastníci si vyzkouší práci s publikem, kamerou, mikrofonem a mohou reagovat na tuto zkušenost zpětnou vazbou v podobě ko- rekce. V rámci kurzu probereme přípravu na veřejné vystoupení, verbální projev, neverbální komuni- kaci, trému, diskusi a další disciplíny související s oblastí prezentačních dovedností.
- Požadavky:
- Osnova přednášek:
-
1. Příprava na vystoupení + práce s trémou
2. Verbální komunikace + hlavní bariéry v přednesu (práce s mikrofonem)
3. Neverbální komunikace a vizuální komunikace (práce s kamerou)
4. Diskuze - prezentace v týmu
5. Evaluace a vyjednávání
- Osnova cvičení:
- Cíle studia:
-
CÍLE STUDIA PŘEDMĚTU:
Cílem je studentům přiblížit znalosti a dovednosti, které v praxi umělce/ designéra pravděpodobně budou využívat. Během workshopů se mohou rozhodnout, zda si je sami osvojí (chtějí se je naučit ovládat), nebo zda se naučí outsourcovat a budou umět připravit pro dodavatele správné zadání. Do- stanou doporučení, jak a kde si dovednosti osvojit a také jak má vypadat ideální zadání pro dodavatele.
VÝSLEDKY UČENÍ:
Student po absolvování předmětu:
- Zná základní pojmy, které s jednotlivými tématy workshopů souvisí, rozumí tomu, co jed- notlivé oblasti vědění řeší, čím se zabývají a proč, jak mohou být jemu jako umělci / designérovi užitečné v praxi.
- Umí vyhodnotit, do jaké míry mu mohou být jednotlivé oblasti užitečné a v jakých konkré- tních případech může jednotlivé dovednosti a nástroje s tím spojené použít, ví na koho se obrátit v případě, že potřebuje pomoci.
- Umí vytvořit poptávku a zadání pro dodavatele takových služeb.
- Má představu o tom, jaké všechny dovednosti a znalosti je potřeba ovládat, pokud si chce umělec/ designér založit vlastní živnost.
- Studijní materiály:
-
Čejchanová, H., Prezentační dovednosti, Praha: UMPRUM, 2016 Anderson, Ch. Přednášejte jako na TEDu
Brookfield Stephen D., Preskill Stephen, The Discussion book ? 50 great ways to get people talking Carmine Galo, Storytellers
Duarte Nancy, DataStory: Explain Data and Inspire Action Through Story
Duarte Nancy, Slide:ology - The Art and Science of Creating Great Presentations Duarte Nancy, Resonate: Present Visual Stories that Transform Audiences Hierhold, E. Rétorika a prezentace
Hrkal Marek, Odprezentuj Kurz Sybylla, The Pitch
Medlíková, O. Přesvědčivá prezentace Novák, T. Tréma ? jak s ní bojovat
Pink Daniel H., Prodávat je lidské Reynolds Garr, Naked Presenter Reynolds Garr, Presentation ZEN Řezáč Jan, Web ostrý jak břitva Sinek Simon, Začněte s proč
Internetové zdroje
TED ? Ideas worth spreading ? www.ted.com Toastmasters International ? www.toastmasters.org
Bohemian Toastmasters ? www. bohemiantoastmasters.org
- Webová stránka předmětu:
- Poznámka:
- Další informace:
- Předmět je součástí nabídky volitelných předmětů pro celou VŠUP
- Rozvrh na zimní semestr 2021/2022:
- Rozvrh zatím není připraven
- Rozvrh na letní semestr 2021/2022:
- Rozvrh zatím není připraven
- Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- Ateliér průmyslového designu
- Ateliér designu nábytku a interiéru
- Ateliér produktového designu
- Ateliér skla
- Ateliér keramiky a porcelánu
- Ateliér K.O.V.
- Ateliér módní tvorby
- Ateliér designu oděvu a obuvi
- Ateliér textilní tvorby
- Ateliér ilustrace a grafiky
- Ateliér tvorby písma a typografie
- Ateliér grafického designu a vizuální komunikace
- Ateliér filmové a televizní grafiky
- Ateliér grafického designu a nových médií
- Ateliér Fotografie II
- Ateliér průmyslového designu N
- Ateliér designu nábytku a interiéru N
- Ateliér produktového designu N
- Ateliér skla N
- Ateliér keramiky a porcelánu N
- Ateliér K.O.V. N
- Ateliér módní tvorby N
- Ateliér designu oděvu a obuvi N
- Ateliér textilní tvorby N
- Ateliér ilustrace a grafiky N
- Ateliér tvorby písma a typografie N
- Ateliér filmové a televizní grafiky N
- Ateliér grafického designu a nových médií N
- Ateliér Fotografie II N
- Ateliér designu a digitálních technologií N
- Ateliér grafického designu a vizuální komunikace N