UMPRUM – Vysoká škola umělecko průmyslováSTUDIJNÍ PLÁNY

Koncept, styl a marketing módní tvorby 2

Zapsat Zobrazit rozvrh
Kód Zakončení Kredity Rozsah Semestr
2892 Z 1
Garant předmětu:
Josef Ťapťuch
Jméno vyučujícího (jména vyučujících):
Josef Ťapťuch
Anotace:

Tento předmět si klade za cíl pomoci posluchačům uchopit náročný a velmi komplexní proces tvorby oděvu a designu módních kolekcí. Na pozadí historie módy 20.století nabízí tématického průvodce od prvotní myšlenky a inspirace, přes tvůrčí proces až po konečnou úvahu nad komerčním a uměleckým statutem výsledného produktu.

Základním a smysluplným výstupem přednášek a seminářů tohoto nového předmětu by měla být podstatně lepší připravenost studentů k praktickému vstupu na trh práce ať už s vlastní značkou, anebo jako profesionální řešitelé stylu a koncepce módních kolekcí u jiných výrobců módního zboží.

Specializované ateliery na módní tvorbu a design módních doplňků na VŠUP tak budou mít teoretickou základnu pro analýzu situace v oboru, který je v neustálém rozvoji. Tento předmět nabízí také popis všech hlavních aktivit a všech možných oborových profilací v oblasti světové módní tvorby v úzké návaznosti na společenskou poptávku, potažmo přímo na pracovní trh.

Styl reflektuje esprit návrháře a jeho dobu, vytváří zásadní znaky jedinečnosti autorských kolekcí a přirozeně tak oslovuje cílovou skupinu klientů

Umělecký koncept je základním uměleckým vektorem identity designera (autora), autenticity jeho tvorby a image jeho značky

Technický koncept kolekce řeší inovativní charakter módního produktu, kvalitu a efektivitu výroby, a determinuje cenu módního produktu,

Marketing módní tvorby řeší problematiku presentace, strategii prodeje a propagace módního produktu, obhajuje přidanou hodnotu autorského designu, a kreativně reaguje na všechny aktuální impulsy na světovém trhu

Požadavky:
Osnova přednášek:
Osnova cvičení:
Cíle studia:
Studijní materiály:

Sue Jenkyn Jones / Le stylisme ? guide de metiers

Sylvie Fagegaltier a Isabelle Gonnet / Étapes de mode

Gilles Lipovetsky / Věčný přepych

Toby Meadiows / Créer at lancer sa Marque de mode

Etc.

Webová stránka předmětu:
Poznámka:
Další informace:
Předmět je součástí nabídky volitelných předmětů pro celou VŠUP
Rozvrh na zimní semestr 2018/2019:
Rozvrh zatím není připraven
Rozvrh na letní semestr 2018/2019:
Rozvrh zatím není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů:
Platnost dat k 20. 2. 2019
Aktualizace výše uvedených informací naleznete na adrese http://sp.vsup.cz/cs/predmet2892.html